ייבוא גיר לרכב

כל כך הרבה מוצרים מיובאים לישראל בשנה ואחד מהם הוא גיר לרכב. אולי אנו רגילים לפגוש את הגיר כחלק מהרכב אך למעשה הוא יכול להגיע גם בנפרד בעיקר לצרכי החלפה. מי מייבא את הגיר ובמה זה כלול? במאמר זה נדבר על ייבוא הגירים שאנו משתמשים בהם יום יום וכל מה שמסביב.

למה צריך לייבא גיר לרכב?

ייבוא גירים לרכב מתבצע בכל עת כאשר הם משמשים את המוסכים השונים להחלפות ותיקונים ללקוחות הרבים בישראל. במדינת ישראל יש כמות עצומה של רכבים ביחס לאוכלוסייה, כמעט כארבעה מיליון רכבים על קצת פחות מעשרה מיליון תושבים, ולמעשה הגירים לא חפים מתקלות והם יכולים להשבית את הרכב כולו. המוסכים השונים ובעיקר אלו שמתמחים בהחלפתם ותיקונם, חייבים שיהיו להם גירים חדשים כיוון שהלקוחות דורשים אותם, ולא כולם מעוניינים לקנות גיר משומש שנחשב לקנייה פחות כדאית. לא מייצרים אותם בארץ ויש לייבא אותם.

מאיפה מייבאים גירים לרכב?

גירים לרכב ניתן לייבא מיצרניות הרכב שהן למעשה גם מייצרות אותם באופן נפרד. כמובן שיש גם חברות בת שונות שמייצרות עבור הרכבים אך חשוב לזכור שאין כזה דבר גיר כללי והגיר צריך להיות בסימון מסוים ובתקן מסוים ולהתאים לדגמים מסוימים של רכבים. כך זה עובד בעולם הרכב ולכן היבואנים צריכים את הגירים שיתאימו לרכבים שלהם הם נותנים שירות, כאשר יש כמה דגמים נפוצים יותר בארץ מאשר אחרים מה שהופך את העלות לעניין משתנה, שלא בהכרח עומד על אותו קנה עם מה שקורה בעולם. תהליך הייבוא אולי נדמה כפשוט אך הוא מלא בתקנים ובהגבלות.

מה צריך לעשות כדי לייבא גיר?

כדי לייבא גיר לארץ יש צורך להשיג כל מיני אישורים וביניהם אישור לייבא את הגיר ממשרד התחבורה. יש יבוא חופשי למוצרים רבים כאשר אין צורך ברישיון מסוים, ולחלק מהמוצרים אפילו אין צורך בתשלום מכס, אם כי עם גיר זה לא המצב. יבוא גירים אמנם לא נתקל במכס משמעותי כיוון שאף אחד לא מייצר בארץ גירים מתאימים ליצרניות הרכב, כי תעשייתי רכב אין כל כך, אך יש צורך באישור ממשרד התחבורה כדי למנוע ממוסכים שונים להתעסק בתחום הכה רגיש הזה. כך למעשה יש צורך להשיג רישיון ממשרד התחבורה והגיר חייב לכלול את כל הפרטים כגון צו סימון מוצרים וכו.

אלו פרטים צריך להכיל הגיר?

כאשר מייבאים גירים לרכב הם צריכים לכלול עוד פרטים רבים כאשר צו סימון מוצרים הוא רק אחד מהם. בנוסף יש צורך לצרף את הכינוי המסחרי של הגיר, שנת הייצור שלו, ארץ הייצור, שם היבואן והכתובת שלו, חומרי היסוד שלו וכן הלאה. כל הפרטים הללו חייבים להיות מצוינים גם על המטען שקשור למשלוח שמגיע וכמובן להיות שקוף לחלוטין מול משרד התחבורה. יחד עם זאת חשוב לזכור שהלקוח צריך לקבל את כל הפרטים הללו במדויק ועל כך אין להתפשר והכול כי מדובר בנושא רגיש מאוד שלמעשה קובע גם לגבי הבטיחות של הנהג בנסיעה ברכבו שלו ולמנוע נוכלות בענף זה.

איזו בקרה מבצעים ומה האחריות?

כאשר יבואן הגירים מקבל את הגירים מחו"ל הוא למעשה הופך להיות האחראי עליהם, והלקוח יכול להתלונן בפניו ולא בפני היצרן שנמצא מעבר לים ואינה נישה אליו בשום צורה. היבואן צריך לקבל את המשלוח מחו"ל, לדאוג להגעה בטוחה שלו כולל שחרור ממכס וכולה, לסמן אותו במספר קטלוגי וכמובן לאחסן אותו לפי הצורך. יש לבדוק אותם היטב כדי לאשר שהם תקינים לשימוש ולהתעדכן בהוראות משרד התחבורה בנושא ושהאיכות נמצאת בדרגה המתאימה.

 

Go Top